Helyi Idő

XIII. kerület: az irigyelt szépséghibák városrésze

2019. április 22. - Helyi Idő

Mit ér, ha letagadjuk. Kerületünk más, mint a többi fővárosi kerület. Magyar sajátosság, hogy ezt a különbözőséget vagy egyáltalán sehogy, vagy valami pejoratív bukéval megspékelve képes csak bemutatni a kortárs sajtó.

A Népszava április 20-ikán megjelent számában „Kudarcba fulladt a leszakadt térségek felzárkóztatása címmel lesújtó, de alaposan alátámasztott látleletet olvashattunk a vidéki Magyarország pusztulásáról, az aprófalvak elnéptelenedéséről, a gettósodás továbbéléséről. Az elkeserítő helyzet bemutatását „Még alacsony az építési kedv Magyarországon” címmel további, önálló cikkel egészítette ki a szerző, Gulyás Erika. A Központi Statisztikai Hivatal  adataira épülő elemzés arról szól, hogy bár egyes szerencsésebb megyékben felpezsdülni látszik az építési aktivitás, a hátrányos térségekben folytatódik a hanyatlás. „Épp ezekben a megyékben lenne a legnagyobb szükség arra, hogy önkormányzati lakások épüljenek – írja a szerző –, amit a piaci ár alatt bérelhetnének a rászorulók, de a Fókuszban a megyék című KSH kiadvány szerint az egész országban összesen 41 ilyen ingatlan épült tavaly, 13 megyében egyetlen egy sem. Budapest vezeti a sort 23 önkormányzati lakással, aminek azonban van egy nagy szépséghibája: valamennyit a XIII. kerületi önkormányzat építtette a Kartács utca 41. szám alatti passzívházban. Más kerületek egyet sem.”

b_ke_t_r_focimhez.jpg

Úgy gondolom, hogy szűkebb pátriánk, a XIII. kerület önkormányzata, amely az elmúlt években több mint 600 önkormányzati bérlakást építtetett, joggal lehet büszke erre a „szépséghibára”, amelyhez természetesen további szépséghibák is tartoznak. Az országban  egyedülállónak tekinthető, önkormányzati beruházásban létesített CT és MR Diagnosztikai Központunk például már második éve fogadja a betegeket, ahol a kerület lakosai néhány nap alatt, díjmentesen férhetnek hozzá a gyakran létfontosságú jelentőségű, olykor életmenő vizsgálatokhoz. A kerület prevenciós és szociális ellátó rendszerével összemérhető intézményhálózatról sem hallottam még sem más fővárosi, sem országos viszonylatban. Az alapítványi és az egyházi fenntartású gyermekintézményekkel összemérhető színvonalú bölcsődék, óvodák, a korszerű ifjúsági és sportlétesítmények, a tevékeny és tartalmas öregkort szolgáló idősek klubhálózata, a sokféle családtámogatási mód hazánk legtöbb helyén ismeretlen életminőséget biztosít a XIII. kerület lakóinak. Művelődési központjaink: a József Attila-, a Láng és a Radnóti Miklós Művelődési Központok gazdag programválasztéka külön-külön is bármelyik nagyváros, vagy fővárosi kerület becsületére válna. A három együtt pedig szintén példátlan hazai viszonylatban.

Sokáig folytathatnám még a sort, de félek, hogy a Népszava által a magyarországi helyzetről készített összeállítás fényében mindez kérkedésnek hatna. Legyünk tehát szerények. Szanyi Tibor Európai Parlamenti képviselő néhány éve azt mondta, hogy a XIII. kerület maga a megvalósult baloldali program. A tények tükrében nehéz lenne vitába bocsátkozni ezzel a kijelentéssel. Néhány nappal az Európai Parlamenti választás, és egy fél évvel az önkormányzati választás előtt ilyen szépséghibákat kívánok az egész országnak – és valamennyi fővárosi kerületnek. (-n-a) 

A bejegyzés trackback címe:

https://helyiido.blog.hu/api/trackback/id/tr1914780126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.04.24. 07:57:53

Az önkormányzati bérlakás építés tévút, ami hosszútavon csak mélyíti a lakhatási válságot (ahogy a csok is egyébként).

ludomik 2019.04.24. 08:37:17

@Zabalint: miert lenne az ,jelenleg az albelt arakat,nem lehet megfizetni,BP ,Gyorben Sopronban stb,,ha elmegy a fizetesed fele lakhatasra,akoor orokke alberletben ragadsz,,Ha mukodik Nemetorszagaban ,Ausztriaban,Franciaorszagben,( sorolhatnam a rothado nyugatot) akkor ,itt is mukodnie kellene,ne sajna mi a Balkan szelen elunk,es nem mukodik,vagy nem engedik ,hogy mukodjon,,

szepipiktor 2019.04.24. 09:20:07

Örülök, amikor valaki örül.
Jómagam ott születtem, ott nőttem fel, ott éltem kisebb megszakításokkal fél évvel azelőttig.
A családom angyalföldi, gyakorlatilag minden odaköt - mégis elköltöztem és végleg.
Az az Angyalföld, amit szerettem, az nem ez az Angyalföld.
A kerület azért különleges (XIII. áés nem 13. kerület), mert az ország 10. lengépesebb önkormányzata és a felszámolt ipar miatt hatalmas befektetésre alkalmas területe volt és van ma is.
De ez az út, amire lépett a városvezetés, az ellenkező azal, ami a kerületre jellemző volt, azaz a lokálpatriotizmus teljes "leváltása" a pénzalapú érzelemmentes világra.
Láthatóan arra vár a kerületvezetés, hogy a "régiek" végre kihaljanak és az egész városrész egy üzleti alapú vállakozói homokozóvá válhasson.
Azt pozitívnak tartani, hogy milyen fejlesztések, beruházások történtek, nagyon csalóka, hiszen volt, van miből. A fejlesztések iránya és mennyisége azonban elsősorban a propagandát szolgálja és nem a becsületes, emberközeli célokat.
Már a 70-es években felháborított, hogy értékes területeket szanáltak és paneleket építettek, ez ma a szocialista városvezetés csúcsra járatja, családi házas területeket szüntetnek meg és zsúfolt, lakhatatlan társasházas zombikörnyzetet hoznak létre, érdmes megnézni a Jász utca környékét 2000-ben és napjainkban... És ezekbe az új épületekbe döntöen nem kerületiek költöznek, hanem a szavaztot biztosító "idegeneket".
A szanálást természetesen a befektetők megvédésével végzik, akik zsarolva szerzik meg az ingatlanokat, az önkormányzat csupán jogi hátteret biztosít ehhez.
És véletlenül sem a mocskos putriterületek kerülnek fejlesztésre (Tatai utca, Szent László utca sávja a Reittertől kifelé, hanem az élhető részek kerülnek szanálásra, hiszen az jobban eladható...
De mondhatnám az olyan példát, mint a Gyermek tér, ahol drága pénzen hoztak létre egy más célú közparkot, ahol mindent megtettek (a hajléktalanokra hivatkozva), hogy anyukák, nagyszülők ne tölthessenk kellemes időket a picikkel, hiszen nincsenek családbarát padok, asztalok, játszóeszközök, de vannak trendi sporteszközök... Meg egy idióta szökőkút, ami hatalmas pénzből épült és este a környék cigánycsaládjai játszaka, fürdenek benne.
A Béke tér keleti részén van a főváros Harlemje, egy trendi panel, egy lepusztult putri. A modernben az új tulajdonosk autóval, a putriból a "őslakosok" pitbulokkal, piásan benarózva...
És az önkormányzat tudatosan veszi el - mondvacsinált okokból - a bérleményeket, mert azt viszi be az új építkezésekbe tulajdonrészként. Nem kell másikat adni...
Anno kádárék tudatosan végezték a szétköltöztetést.
Ma ez üzleti alapon zajlik, csak ma a kihalásra várnak.
20 év múlva a 100 ezres XIII. kerület döntöen nem "őslakosokból", azok hozzátartozóiból fog álni.
Persze azoknak, akiknek nincs kötődésük és elég trendik az irodaházakhoz, a multikultis modernséghez, ez tetszik. Azoknak, akik ott éltek, családi múltjuk van generációkra visszamenőleg, azoknak nem.
És nem a fejlesztés nem tetszik, hanem a full pénz és bevételapú irányt, a lokálpatriotizmus megszüntetését és egy érzelemnélküli világ kiépítése.

szepipiktor 2019.04.24. 09:29:07

@Zabalint: Baromság amit írsz!
Ma a gazdaság egyik fő gátja a lakhatás, pontosabban annak hiánya!
Nem szociális lakások kellenek és nem új társasházi panelek piaci bankkölcsönnel.
Olyan bérlakás rendszer nincs, ami minden fejlett országban, városban van, Párizstól New Yorkig, hiszen egyrészt nem életszerű, hogy mindenki saját tulajdont akar, másrészt nem életszerű, hogy a fiatalok pályakezdés idején azonnal sok-sok milliós megtakarítással, családi háttérrel, ingatlanfedezettel, tehetős kezesekkel rendelkezzenek.
Ezért él ma elég nagy réteg feketealbérletben, ami ugye magát a családalapítást is megakadályozza.
A keleti milliós munkanélküli réteg sem tud a nyugati részekre elmenni melózni, mert nincs hol lakniuk, csak albérlet lenne, és a ingatlanjuk meg eladhatatlan, de ha sikerülne is, az a nyuigati oldalon a vásárláshoz nem lenne elég.
A bérlakás azért is jó, mert mobil mardhat a család, a gyerekek érkezésével tudnának nagyobba költözni, amit megint nem lehet megtenni a saját tulajdonnal. (idő, kereslet-kínálat, értékvesztés, bankkölcsön stb.)
Te azt állítod, hogy nem kell villamos, vonat sem, mert ott az autó, használják azt az emberek, a közösségi közlekedés csak pénzkidobás...
A bérlakást nem csak önkormányzat építhet, csak a jogi háteret kell biztosítani ehhez. A bérlakás évtizedeken át bevételt hoz.
Csak a saját tulajdonú azonnal, a bérlakás hosszútávon.
Ma a fővárosban 5 év alatt megszüntethető lenne a lakásprobléma, egyetlen plusz forint bevonása nélkül!
Csak ahogy neked sem, úgy a politikának sem ez az érdeke, jobban jövedelmez a biznisz a befektetőkkel.

konrada 2019.04.24. 10:33:10

@szepipiktor:
A bérlakásépítés közösségi alapon (állami, vagy önkormányzati) a korrupció és lopás egyik melegágya.
Aminek az oka, hogy olyan bürokraták döntenek a finanszírozásról, akiknek alapvetően nincs komoly érdekük abban.
Ezért a lakásépítésekben is pont úgy járnak-járnának el, ahogy a többinél: tesznek azért, hogy komoly érdekük legyen, azaz pont úgy haveri, vagy lezsírzós kört bíznának meg, és pont ahhoz hasonlóan hagynák azt túlárazni, illetve pótköltségelni, hasonló műszaki fegyelemmel kivitelezve.
(S erre speciel pont elég jó példa a szóban forgó bérlakásház: érdemes megnézni, mennyibe került abban 1 nm kivitelezése, és mennyibe fáj a környéken épülő lakóházakban 1 nm amiben ott a telek ára és a haszon is...)

...szóval ezt az állami bérlakásprogramot jobb elfelejteni. Abban igazad van, bérlakást lehet építeni magánvállalkozásban is, és ehhez megteremteni a feltételeket, illetve ha az önkormi akar szociális bérlakást újat, akkor ezektől a magánzóktól bérelhetne is.
...persze azokba nehéz volna berakni azon szociális lakókat, akik a folyosóra sz.rást állampolgári jognak gondolják, de hát muszáj azoknak emberek között élni tömegházban?

...egyébként annak van igaza, aki látja, mennyire speciális helyzetben van a XIII. kerület az ipari területből kivont Váci útjával - nincs ekkora barnamezős terület az összes többi kerületben azon a körön belül, amennyire az van a közigazgatási központtól. Ezért az gyakorlatilag a központ része lett, és egyre inkább azzá válik: ott van a Vízművek, ELMŰ, EON, OTP, BB, és hosszan sorolhatnám... központjai, évente több tízezer nm-rel bővülő irodakapacitással, és azokban dolgozók elhelyezéséhez szükséges új lakások tömegével (nincs még a közelében sem olyan település, településrész, ahol ennyi lakást építenek, még akkor sem, ha lakosságarányosan nézzük.), és ezek miatt az a szerencsés helyzet, hogy gyakorlatilag nincs olyan fontos szolgáltatás, bolt, amit nem lehetne 10 percen belül elérni, hiszen a központi helyzete, megközelíthetősége miatt minden szolgáltató-értékesítő próbálkozik telephelyet biztosítani magának. (+ Margit-sziget, Dagály...)

...szóval: a XIII. kerület különleges helyzetben van, ott még egy alkalmatlan vezető se tudna komoly kárt csinálni, ...s hát valljuk be: Tóth Jóska a maga minidiktátori hajlamával - egyéb hülyeségeivel együtt is - nagyon jól teszi a dolgát. Nem véletlen, hogy ebben a kerületben a manapság máshol már csak pofozógépként funkcionáló MSZP-t még megszorítani sem lehet. Itt is igaz a tétel: a politikában - ha valaki jól végzi a dolgát - azt nem akarják leváltani bizonytalanra...

2019.04.24. 10:40:59

@ludomik:
Az önkormányzati bérlakás program az okok-okozatok totális félreértésén alapszik. Azért mennek fel az ingatlanárak és a bérleti díjak a piacon, mert nagyobb a kereslet, mint a kínálat, miközben az építőipari kapacitás így is maximálisan ki van használva, ráadásul a legkeresettebb környékeken amúgy is korlátozott az építkezésekre a hely. Ha az önkormányzat ilyen piaci helyzetben bérlakásokat építtet, akkor csak a versenyszférától von el erőforrásokat, több lakás nem lesz, csak egy részét az önkormányzat építteti, rosszabb hatékonysággal. Amikor pedig felépült, kiadja valakiknek a piaci ár alatt, egy átlag embernek ettől nem lesz könnyebb lakáshoz jutnia, csak kevés szerencsésnek, illetve megfelelő kapcsolatokkal rendelkezőknek. Ha a piaci ingatlanok bérbeadását is szabályozná az önkori, az még rosszabb lenne, mert akkor meg hiába van pénzed a bérleti díjat egyszerűen nem találsz túlkereslet idején. Egyébként ez a német nagyvárosokban is probléma.

Amiben az állam és az önkormányzatok mégis tudnának segíteni:

- Fellendülési időszakban nem költeni látványberuházásra, hogy ne vonjon el erőforrásokat a piactól, helyette ezeket eltolni a válság időszakára, ezzel enyhítve az akkori munkanélküliséget, és itt tartani vele a munkaerőt a következő fellendülésig.
- Ez csak az államra vonatkozik, nem csak a Budapest központú országos közlekedési infrastruktúrát kellene építeni, hogy ne egyközpontú legyen az ország, így ne egy helyre akarjon mindenki költötözni, illetve telepíreni a gazdasági tevékenységét.
- Leállítani minden lakástámogatási programot, amik manipulálják a piacot. Ha mégis, akkor ez is válságban legyen, fellendüléskor ne.
- Nagyobb jogbiztonságot teremteni mind a bérlő, mind a bérbeadó számára, elősegíteni, hogy cégek, komoly befektetők jelenjenek meg a bérbeadói oldalon.

2019.04.24. 10:44:14

@szepipiktor:
Vicces ez a fajta lokálpatriótizmus egy nagyváros gazdaságilag erősen fejlődő kerületéből.

2019.04.24. 10:45:31

@szepipiktor:
Nem a bérlakással van a gondom, hanem azzal, ha az önkormányzat vagy az állam építi. Építse a magánszféra, a jogi hátteret meg adja az állam.

likudo 2019.04.24. 11:11:10

Nem a XIII. kerületben lakom, de azt látom, hogy a jó helyen lévő telkek épület be. Ezeket a telkeket egyszer lehet értékesíteni, aztán elfogynak. A betelepülők nem helyi lakosok, hanem a kerületben található irodaházbirodalom zombijai. A kerület kevésbé frekventált része pusztulat, rohad. A tömegközlekedése jó a kerületnek, de autóval már kezd sűrűvé válni. A kerület belső részén nincs parkoló, a külső részre pedig az ottlakók mennek. Szóval látványberuházások vannak helyi szinten, a terület nagy része rohad..

konrada 2019.04.24. 12:00:47

@likudo:
...hát így is lehet nézni...
...meg úgy is, hogy a Nagykörút-Körvasút között elterülő többi kerület szeretne úgy rohadni, mint XIII...;)

(Egyébként persze van igazságod: Az irodaházak kiszorítják az olcsó bérű kisboltokat, étkezőket, ezért munkaidőn kívül nem sok lehetőség van a környéken megfizethető helyen enni, vagy sufniműhelyekben-boltokban javíttatni, vásárolni olcsón...

konrada 2019.04.24. 12:09:23

@likudo:
Ja, és még annyit: Abban igazad van, hogy irodaház-zombik, de azoknak is lakniuk kell.
Ez meg úgy felverte a kerület lakás-árait, hogy a szlömösödésért leginkább felelős népréteg egyre inkább kiszorul, így azok károkozásaira költött pénzből egyre többet lehet átcsoportosítani parkosításra, szóval messze nem olyan sötét a helyzet, mint te látsz. (Persze ha a szanálásra ítélt részeken jár az ember, ott valóban meglátszik az, hogy ott már senki nem akar költeni, és hát van ilyen rész még bőven...)

Bartush 2019.04.24. 14:13:28

@szepipiktor: én most is Angyalföldön lakok, a Gyermek tér közelében, és nem fürdenek cigányok a szökőkútban. Ha esetleg a szökőkútnál játszó, néha belemászó gyerekekere gondolsz, azok közt van mindenféle színű (nyilván egyiknek sem egészséges a szőkőkút vize). Amíg gyes-en voltam, sokat voltam a téren, sok pad van, lehet olvasni a baba mellett egy padon, van szabadtéri sportolási lehetőség. Nyugodt és szép a környék. Érdekes, hogy én mint kisgyerekes azt látom, hogy van egy csomó szép játszótér, nem volt gond bölcsibe, majd oviba küldeni a gyereket, mert volt hely bőven, nem volt gond, hogy nem a körzetes oviba járt a kicsi, hanem a munkahelyemhez közelebbibe. Választhattam pedig nincs önkoris ismerősöm.

Az ovink a Béke tér közelében volt, nem találkoztam narkóssal, de lehet, hogy csak elkerültem eddig őket szerencsésen. Tény, van ott régi épület, de putrinak egyiket sem nevezném, főleg nem az újakat. Mintha más kerületről írnál, mint ahol élek.

ja persze 2019.04.24. 19:57:45

@szepipiktor: Szívemből beszélsz.Pontosan így látom én is.Tóth József a XX. század embere , annak is inkább az 50-es éveire jellemző attitűddel . A fejlődés mértéke és mércéje a beton és az acél.Mindent beépíteni mindent eladni . A jövőt is . A lakosságszám folyamatosan növekszik a kerület pedig egyre élhetetlenebb . Zaj , kosz bűz tömeg , autók áradata . Lehetne sorolni . Azért három kirívó bűncselekményt (igen szerintem azok)említek. 1,Váci úti irodafolyosó. 2, A Duna part beépítése . Dagály tönkretétele és Duna Aréna felépítése. Gratulálunk .

Boti99 2019.04.24. 20:00:54

érdekes módon több felmérésben is a fiatalok elsősorban a lakhatás kérdését jelölték meg elsődleges szempontnak, célnak, a XIII. kerület pedig élen jár ebben, önkormányzati bérlakásokat épít, fiatal pároknak fecskeházi lakásokat hirdet meg folyamatosan (értsd kb. fél évente) átlátható, objektív rendszerben. én az összes károgónak üzenem, bár mindenki így csinálná a dolgát, ahogyan ez az önkormányzat (aki amúgy meg nem szíve csücske a központi és ebből következően az EU-s forrásoknak, elosztóiknak) és helyben, lokálisan senkinek sem lenne baja. Tök jók a közterületek, főleg, amilyenek voltak korábban, a parkok, az ovik, meg a bölcsik stb stb. A XIII. a legjobb!

ja persze 2019.04.24. 21:31:25

@Boti99: Gondolom nem ott laksz.

Boti99 2019.04.25. 08:49:11

@ja persze: de, igen, itt lakom a XIII-ban. sőt, azért írtam pont ez a fecskelakásos storyt, mert az egyik ismerős baráti pár lakik az egyik újépítésű önkormányzati bérházban. Elég jó a lakás, a bérleti díja meg kb fele, mint a szomszéd lépcsőház régi építésű, dohos lakásaiban...

Boti99 2019.04.25. 09:10:44

@ludomik: Tök igazad van Ludomik! Nyugaton működik a bérlakás rendszer, meg szinte minden más, ami itthon nem, az egészségügytől a profi futball saját lábán állásáig. Mi meg folyton temetjük a nyugatot. Azt szokták mondani, akinek halál hírét keltik, örökké élni fog :D csak a szemellenzős fidesztrollok (ahogyan régen a kommunizmusban a pártkatonák) bégetik a központból kapott baromságokat. A normális embereknek a "haja hullik" már tőle.

2019.04.25. 09:56:29

@Boti99:
"Elég jó a lakás, a bérleti díja meg kb fele, mint a szomszéd lépcsőház régi építésű, dohos lakásaiban..."

De épp ez az. Valaki kiveszi azt a régi építésű, dohos lakást, valaki meg szerencsés volt vagy kapcsolati alapon kapott féláron az önkormányzattól, miközben előbbi is finanszírozza a másik lakhatását az adóival. Ha most random fiatal a XIII. kerületben kezd el dolgozni, és a közelben akar lakni, biztosan nem fog kapni ilyen önkormányzati lakást, 15 évig gyűjthet sajátra, miközben fizeti az albérletet, és fizeti más lakhatását is. Ha nagyrészt csam önkormányzati bérlakás lenne, akkor sem lenne a kerületben összesen több lakás, így piaci alapon, drágábban sem találna albérletet, maradhatna szüleinél...

Az hogy egyes német nagyvárosokban van ilyen, vagy épp erős szabályozás van maximalizált bérleti díjakkal, az nem jelenti, hogy jól működik. Új érkezőként nagyon nagy szívás bérlakást találni épp az ilyen szabályozások miatt. Az, hogy nálunk szar a lakhatás, az nem azt jelenti, hogy egy másik rossz megoldás átvételével jobb lesz. Vannak pozitív nyugati példák is piaci alapon működő, de értelmesen szabályozott bérlakás piacokra is, nem a kommunista megoldás az üdvözítő.

2019.04.25. 09:57:59

@Boti99:
Tehát ha ugyanolyan baromságnak tartom az önkormanyzati bérlakás rendszert, mint a csokot meg a támogatott hiteleket, amikben a Fidesz hisz, akkor szemellenzős Fideszes vagyok, ugye?

Erdős 2019.04.25. 22:11:15

@Zabalint ide is lépjenek be a haverok, a Mészáros Lörincek?

Erdős 2019.04.25. 22:17:20

@ja persze: A felsoroltak közül melyiket épitette az önkormányzat?

pattone 2019.04.25. 23:55:09

@szepipiktor: Ennyi hülyeséget hogy lehet összehordani? Pozitívnak tartani a fejlesztéseket csalóka? Meg hogy propagandát szolgálnak és nem az itt élőket?
Bölcsődét, óvodát felújítani propaganda? Egészségügyi ellátórendszer fejleszteni, CT-MR központot létrehozni propaganda? Közparkokat fejleszteni? Utakat felújítani? Ezek közül melyik a propaganda? Én úgy gondolom, hogy ezek mind az itt élők érdekeit szolgálják.
Ha már XIII. kerület és csalóka, propagandisztikus "fejlesztés": a Duna Aréna például tipikus esete, csak ahhoz éppen semmi köze az önkormányzatnak.
Én mindenesetre örülök, hogy nem kisvasutakat épít a XIII. kerületi önkormányzat, hanem értelmes, a lakosságok szolgáló beruházásokra, fejlesztésekre fordítja a forrásokat...

Erdős 2019.04.26. 10:02:25

Számunkra ez is jó hír, miután egy kb 15 éve megszüntetettt Volán telephely újul meg. A korábbi Szabolcs utcai szömösödött terület áll meghújhodás előtt. Mi is ebben a probléma? Miért baj, hogy másoknak is tetszik a kerületünk? A más városból, más kerületből nálunk élni akarókat talán nem kellene migrásként kezelni. Egy nehezebbnek mondott időben a kerület 134 ezer lakosú volt. 2006-ban ez lecsökkent 104 ezerre. Ma megközelíti a 120 ezret. A gond nem ez, hanem a 2 főútvonal (Lehel-Béke és a Váci út ) túlterheltsége. Lassan tényleg itt lenne a dugódíj bevezetésének ideje. Londonban ez nagyon régóta működik. A metro Káposztásmegyerig történő kivitele, egy tisztességes P+R parkoló megépítése a végállomás mögött talán ebben is segítene. A fenti bejegyzésekben kifejtett önkormányzati bérlakás ellenességet kéretik orvosolni tisztességes bérrel, melyből lehet fedezni a 150 ezer forintos albérletet, melyet a magán tulajdonosok kérnek

2019.04.26. 10:24:48

@Erdős:
"A fenti bejegyzésekben kifejtett önkormányzati bérlakás ellenességet kéretik orvosolni tisztességes bérrel, melyből lehet fedezni a 150 ezer forintos albérletet, melyet a magán tulajdonosok kérnek"

Ha magasabbak lennének a bérek, akkor még magasabbak lennének a bérleti díjak is. A XIII. kerületi irodákban keresheti meg az egyik legtöbbet az átlag magyar bérrabszolga, ami az országban lehetséges, és épp ez hajtja fel a bérleti díjakat. Végtelen hely meg nincs építkezni. Londonban arányaiban is durvább a helyzet.

ja persze 2019.04.29. 15:26:27

@Erdős: Akkor kezdjük az alapoknál . Az Önkormányzat nem épít semmit legfeljebb megrendel építőipari cégektől különböző projekteket , ellenben pl építési rendeletek segítségével formálja a kerület arculatát és nem árusít ki köztulajdont (telkeket , régi ipari területeket)úgy hogy kezét feltéve azt kommunikálja , hogy kérem szépen már semmi közöm hozzá hiszen már nem az enyém az adott terület.Értem én - és látom a hozzászólásodból - hogy ezt sokan beszopták. A Duna aréna tipikus példája ennek a farizeus hozzáállásnak . Szó nélkül benyelik hogy a főváros einstandolja a Dagályt , egy ideig alibiznek , hogy talán mégsem kellene felépíteni ezt a förmedvényt majd mikor látják milyen "jól" és hatékonyan működik a Habony féle sportmarketing odaállnak a csoport képhez fotózkodni a kész beruházás elé.Gratula.
Senki nem mondta , hogy a kerületben nem történtek pozitív dolgok . Furcsa is lenne ha itt is eltűnne minden forint , hiszen az ország egyik leggazdagabb önkormányzatáról beszélünk és ha CT -t vásárol vagy a nyugdíjasoknak ételt szállít házhoz vagy fészeklakást épít nem csinál mást mint a dolgát végzi.
A probléma nem ez hanem az hogy túlépíti zsúfolttá és ezáltal élhetetlenné teszi a kerületet abból a XX.század eleji már rég meghaladott téveszmétől vezérelve miszerint több auto több ember több lakás
több vállalkozás több bérbe adott ingatlan egyenlő több bevétel az önkormányzatnak .

Boti99 2019.05.03. 14:09:20

@Zabalint: nem olvasok mindennap blogokat, főleg nem kommenteket. azt csak te tudod, hogy "narancs" vagy-e vagy sem. Mindenesetre az, hogy kikéred magadnak egy jól jel, mert én is kikérném magamnak, ha lefidszeseznének :) :) :) engem is sértene.

Boti99 2019.05.03. 14:18:23

@ja persze: valszeg te nem laksz itt, vagy nem vagy képben. A Váci úti irodafolyosó az egykori gyárak, üzemek privatizációja eredményeképpen "keletkezett", a Dagályt meg a Zorbán csinálta szét Tarlóssal és népi zenekarával karöltve. Lehet oda mondani, mert amúgy én is szívesen jártam és járok oda. Amúgy meg, 100-120 éve gyárak, üzemek sora volt/van a Váci úton... a múlt századfordulón meg aztán olyan környezetvédelmi építkezési, közlekedési módok és gyárüzemek voltak (vas és acélra írom), hogy ihajjj... muhaha... ne viccelődjél már...

ja persze 2019.05.03. 16:07:47

@Boti99: 1, azért mert 100 évvel ezelőtt a Váci úton gyárak voltak abból miért következik az , hogy most is gyárszerű építményekkel kell teleépíteni ?
2 , A Dagályt nem egy éjszaka alatt lopta el a NER . Ez egy több évig tartó folyamat volt amihez a kerület sunyin asszisztált.Én nem írtam sehol , hogy Tóth elvtárs találta ki a "szép" kocka uszodát.
süti beállítások módosítása