Helyi Idő

Tíz sikeres év - harminc nap tükrében

2020. március 19. - Helyi Idő

„Az elmúlt száz év legsikeresebb tíz évi kormányzását” követően nagyjából egy hónappal napról napra egyre katasztrofálisabb hírekkel kell szembesülnünk. A családok többségénél a túlélés vált a legfontosabb célkitűzéssé.

20200313_085421_1.jpg

Nem, nem a migránshullám megújulása fenyegeti a magyar családokat, hiszen migránsokról ma már csak azok hallhatnak valamit beszélni, akik személyesen ismerik a miniszterelnököt, vagy főtanácsadóját, a magyar katasztrófák avatott emberét, Bakondi György doktort. A magyar családok jelentős részét egy hónappal a legsikeresebb kormányzás tíz évét követően az a veszély fenyegeti, hogy érdemi megtakarítások hiányában elveszítik szerény egzisztenciájukat, nem tudják befizetni sem a közüzemi számlákat sem a havi BKV bérletet, és hamarosan talán már nem lesz mit enniük. A forint értékvesztése napról napra újabb rekordokat dönt, magával rántva a fizetések, nyugdíjak, megtakarítások értékét. A Lehel Csarnokban 2800 forintért lehet csirkemell filét kapni,  FFP2 jelű arcmaszkot viszont – ami egyébként országos hiánycikknek számít az első vonalban dolgozó egészségügyi dolgozók számára is –, négyesével rendelhetünk az interneten, mindössze tízezer forintért. Már ha fontos számunkra szeretteink egészsége. Részben a háziorvosi praxisok tartós betöltetlensége, részben a kényszerű visszavonulásra késztetett 65 év feletti szakemberek magas aránya miatt egész országrészekben szünetel az egészségügyi alapellátás. Varratszedések, műtéti utóellenőrzések, kötelező oltások és vizsgálatok csúsznak – ki tudja meddig, és milyen távolabbi következményekkel. A végrehajtó hatalom tovább bővítette ugyan hatalomgyakorlásának határait, intézkedései és kommunikációja azonban semmit sem változtak a legsikeresebb kormányon töltött tíz évhez viszonyítva. A sajtótájékoztatók az idősebbek körében a Jaruzelski-puccsot követő idők lengyelországi tévéközvetítéseinek emlékét idézik: állandó kellékük egy-egy tábornok. Eddig rendőr, de hamarosan jönnek a katonák is. A hangnem pökhendi, lekezelő, kioktató: ahogy azt a tíz legsikeresebb évben megszokhattuk. A végrehajtó hatalom feje délelőtt a leghatározottabban kijelenti, hogy az óvodák és iskolák bezárására nincs semmi szükség, majd a kora esti órákban változatlan eréllyel közli: bezárják az összes iskolát, egyetemet, gyermekintézményt. A nálunk bizonyára fejletlenebb Svájcban ezt úgy oldották meg, hogy előre hozták a tavaszi szünetet. A szünetben az iskolák felkészülnek a digitális oktatás bevezetésére, szünet után pedig kezdődhet az újszerű közös munka. Nálunk vasárnapról hétfőre indult a digitális képzés. Hogy egész országrészekben hiányoznak az ehhez szükséges minimális feltételek is? Az a kormányt ezúttal sem érdekli. Kötelező erővel döntenek a hitelek átütemezéséről, ami azokra a kevesekre is vonatkozik, akik képesek lennének törleszteni adósságaikat, és így többlet kiadásokra kényszerülnek. A migránsok, a szabadságvesztésüket töltő, és ebből nyerészkedő „spekulánsok” és a romák helyét a hivatalos kommunikációban az idős emberek veszik át, akik lám: jönnek mennek az utcán, vásárolnak, sorban állnak a gyógyszertárak előtt..! Ráadásul a beszerezhetetlen védőfelszerelések nélkül! A járvány adatait – a világ országai közül mindeddig csak nálunk, Magyarországon – államtitokként kezelik, a szűrések számának világszerte ajánlott emelését, mint a vírus megfékezésének bevált módszerét a magyar kormány elutasítja. Hogy miért? Kellemes karácsonyi ünnepeket! Azért. Kép van, hang nincs. Pedig korábban éppen az ellenkezőjét lehetett tapasztalni.

Az a tíz év legsikeresebb kormányzás, amit nem sokan vehettek eddig észre a saját helyzetük alakulásán, az elmúlt harminc nap tükrében immár pontosan olyannak látszik, amilyennek a többség átélte. Nosztalgiára nem adott okot. Mindebből egyértelműen következik, hogy 2022-ben nem Orbán és cimborái utódjait kell megtalálnunk, hanem azokat a szakembereket, akik képesek lehetnek arra, hogy felszámolják ennek a „sikeres” kormányzásnak a következményeit. Szakértői kormányra lesz (lenne) szükségünk, mert ha ismét politikusokra, „egészséges vidéki gyerekekre”, vagy hasonlókra bízzuk közös ügyeink intézését, akkor keresztet vethetünk a gyerekeink, unokáink jövőjére. Emlékszik még valaki a Magyary Zoltán közigazgatási program célkitűzéseire? Az egyablakos ügyintézésre, amit mára az ügyenkénti, számtalan helyen történő ügyintézés váltott fel? Az olcsóbb, gyorsabb, magasabb színvonalú közigazgatási szolgáltatást biztosító „szolgáltató államra”? Mi lett mindebből napjainkra? Az állampolgárok ügyintézése drágább, lassúbb, nehézkesebb lett.

Az ezer sebből vérző magyar közigazgatás intézmény rendszeréből a világjárvány idején is a helyi önkormányzattól várhatjuk a legtöbb, leghatékonyabb segítséget. A XIII. kerületi önkormányzat néhány óra alatt megszervezte azoknak a gyermekeknek a felügyeletét, akiknek bármely okból megoldhatatlannak bizonyult az otthoni ellátása. Folyamatban van a bölcsődébe, óvodába járó gyermekek étkeztetésének megoldása. Az idősek kerületi klubhálózata szünetelteti ugyan a működését, de minden idős ember éppen úgy hozzájuthat a napi meleg ételhez, mint korábban. Most látszik az igazi értéke az önkormányzat által az elmúlt években kiépített, ingyenes WIFI hálózatnak, ami jelentős segítség a digitális oktatás megszervezésében. Mint az önkormányzat honlapján olvasható, idén elmarad ugyan a tavaszi sonkautalványok kiosztása a kerület lakói között, de a veszélyhelyzet elmúlását követően mindenki számíthat az elmaradt utalvány pótlására.

Jó lenne, ha „az elmúlt száz év legsikeresebb tíz évi kormányzását” követő, e kormányzás valódi eredményeit és lényegét felmutató időszakot nem Karinthy Frigyes egyik szép gondolatával kellene lezárnunk: „Vége a járványnak! De jó, hogy ma már csak én haltam meg!” (-n-a)

A bejegyzés trackback címe:

https://helyiido.blog.hu/api/trackback/id/tr915535638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.03.20. 04:13:05

Poszter! Van olyan mondanivalód is, amit nem az index.hu sulykol napi szinten már tíz éve? Az hogy felmondod jelesre a külföldi propagandát, attól nem leszel gondolkodó ember.

clemens 2020.03.20. 04:27:21

"A magyar családok jelentős részét egy hónappal a legsikeresebb kormányzás tíz évét követően az a veszély fenyegeti, hogy érdemi megtakarítások hiányában elveszítik szerény egzisztenciájukat, nem tudják befizetni sem a közüzemi számlákat sem"
És mi a répáért nincs megtakarításuk?
Anyámnak 80eFt nyugdíja van, de nem fenyegeti ilyen veszély, mert ennyiből is képes volt sok hónapi tartalékot képezni. Igaz, nem a Karib-tengerre jár hajókázni...
Megosztok egy nagy titkot: csirkemell filé nélkül is van élet!

nyerafidesz 2020.03.20. 04:56:32

"Lófaszt, mama!"
Mást sem olvasni a Zindexen, mint valamelyik pénzintézet reklámját az öngondoskodásról, majd alatta éppen az akciós kütyüt hirdeti mint nélkülözhetetlen darabot.
A médiából ömlik a szar, hogy aki nem fogyaszt, az nem ember. Nehogy má' a kormány legyen a hibás abban, hogy a tíz év alatt a duplájára emelkedett jövedelmekből nincs megtakarításuk az embereknek.
Mellesleg van. A tücsköknek nincs, de nekik sosem lesz, hiszen ők tücskök.

Első mohikán 2020.03.20. 05:07:12

@clemens: Persze, lehet zsíroskenyeren is élni sokaig, de minek?
Főleg kicsi gyerekekről gondoskodva, akiknek szükségük van -ha felelős szülő vagy- a húsra, friss gyümölcsre, zöldségre stb. Nem olyanra , amiket összehordasz.
Sokannvannak úgy, hogy inkább megadok most mindent a gyerekemnek, amíg tehetem es nem ķépzek tartalékot inkább -nem is nagyon tudok-, minthogy kuporgassak azert, hogy hatha egyszer szarban leszek, közben meg egy jövőbeli rémkép miatt nyomorogjunk. Es ez nem ugyanaz, mimt a carpe diem, milliók élnek így, mert a keves keresetükből a legminőségibb életet akarják kihozni.

n3spr3ss0 2020.03.20. 05:29:46

@nyerafidesz: Duplájára emelkedett jövedelmek, tízszeresére emelkedett árak. Így valósabb.

n3spr3ss0 2020.03.20. 05:31:44

2008 euró 229 Ft
2020 euró 360 Ft, ez Orbán sikere.

ursus artos 2020.03.20. 07:29:03

"Az egyablakos ügyintézésre, amit mára az ügyenkénti, számtalan helyen történő ügyintézés váltott fel? "
Ez esetleg egy példával alá lehetne támasztani???

"A XIII. kerületi önkormányzat néhány óra alatt megszervezte azoknak a gyermekeknek a felügyeletét, akiknek bármely okból megoldhatatlannak bizonyult az otthoni ellátása. "
Az önkormányzatiság pont erről szól....

Azok akik minden megoldást a kormánytól várnak, pár éve még arról panaszkodtak, hogy a kormány belemászik a személyes életükbe....

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.20. 07:54:42

@n3spr3ss0: A 330-as viszont nem. Tehát az összehasonlítási alap a 260 és 330. Az nagyon durva.

blah 2020.03.20. 08:59:37

a birka hívőknek ez nem számít. jobban padlót fogott az orzság mint 2008-ban. nem azt mondom, hogy az egyik párt jobb mint a másik, azt mondom, hogy el kéne felejteni a vak hitet.

chrisred 2020.03.20. 09:11:50

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Nominálisan lehet, hogy igaz a béremelkedés, de az csak addig számít, amíg hozzá nem tesszük a megélhetési költségeket.

chrisred 2020.03.20. 09:22:02

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Egyébként a grafikonon is kitűnik, hogy a 2016 és 2019 közötti reálbéremelkedés nagyjából annyi többletet adott a keresetekhez, mint amennyit a 2006 és a 2016 közötti csökkenés elvett. Vagyis összességében 13 év óta kapjuk ugyanazt a reálbért, csak nem egyenlően elosztva.

Ekrü 2020.03.20. 09:25:43

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: @n3spr3ss0:
Hát akkor számoljunk egy kicsit:
2010 áprilisában amikor megbukott a Gyurcsány/Bajnai kormány :
EURÓ Árfolyam :264-266 Ft volt (nyitó-záró)
Bruttó Minimálbér : 73 500 Ft
Tehát egy havi minimálbérből az emberek 278 EUR-t vehettek.

Jelenleg :
EUR Árfolyam: 357,62 Ft
Bruttó Minimálbér : 161 000 Ft
Tehát egy havi minimálbérből az emberek 450 EUR-t vehetnek.
Még valami.2003-2010-ig az emberek a bruttó bérük 34-36 %-át kapták kézhez.Ma a bruttó bérük 41%-át vihetik haza.
www.mnbkozeparfolyam.hu/arfolyam-2010-04.html
www.mnb.hu/arfolyamok
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qli041.html

Ekrü 2020.03.20. 09:30:58

@Ekrü:
Még valami.2003-2010-ig az emberek a bruttó bérük 34-36 %-át kapták kézhez.Ma a bruttó bérük 41%-át vihetik haza.-Ezt félreírtam. A 36 és 41 %-ék a a minimálbér az átlagkeresethez viszonyított százaléka.
Tehát :
2003 és 20110 között a minimálbér az átlagkereset 34-35 %-a volt,míg ez jelenleg már a 41%-a.
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qli041.html

PapaYaga 2020.03.20. 09:31:56

@Ekrü:
Ott a pont.

KO.
10/10
(Csak hogy a lipsik is értsék)

blah 2020.03.20. 09:38:48

@Ekrü: @PapaYaga: élelmiszerek, szolgáltatások, lakhatás árai természetesen csak ennek ütemében emelkedtek, ezt kifelejtettétek.

ursus artos 2020.03.20. 09:49:35

@blah: jelölj ki néhány élelmiszert - határozd meg te -, szolgáltatást és lakhatási költséget - szintén te határozhatod meg - és ezt követően ismét elvégzi Ekrü elvtárs a számítást. Azt is meghatározhatod, hogy a nettó minimálbért vegyük figyelembe...

Ekrü 2020.03.20. 10:04:55

@blah:
Benzinár :
2010 április :
Benzin- 343 FT
Gázolaj-324 Ft
Bruttó minimálbér : 73 500 Ft
Tehát a minimálbérből venni lehetett 214 liter benzint vagy 226 liter gázolajat

2020 (03.20-tól.) :
Benzin : 318 Ft
Gázolaj: 335 Ft
Minimálbér 161 000 Ft
Tehát a minimálbérből lehet venni 506 liter benzint vagy 480 liter gázolajat.
hvg.hu/gazdasag/20100510_benzinar_uzemanyagar_tortenelmi_csucs
holtankoljak.hu/arvaltozasok

blah 2020.03.20. 10:10:36

@Ekrü: te figyelj már, elpufogtathatsz még néhány féligazságot de azt vedd már észre, hogy mindenkinek messziről bűzlik, saját magadat hitelteleníted ezekkel...

chrisred 2020.03.20. 10:10:49

@Ekrü: Ezt bárki ellenőrizheti a bérkalkulátorral.

www.nettober.com/index.php?p=berkalk20200101

2010-ben 202.000 ft volt a bruttó átlagbér, ebből 139.100 ft volt a kézhez kapott nettó. Ez a bruttó bér 68.8%-a. 2019-ben 367.800 volt a bruttó átlagbér, ebből a nettó 244.587, ez a bruttó bér 66.5%-a.

chrisred 2020.03.20. 10:14:38

@Ekrü: Oké, elírtad, de ez csak annyit jelent, hogy a képzetlen munkaerő jövedelme megközelíti a szakképzett, tapasztalt munkaerőét. Ami az egyik oldalról biztosan jó hír, a másikról viszont kevésbé.

Ekrü 2020.03.20. 10:15:19

@chrisred:
"2010-ben 202.000 ft volt a bruttó átlagbér, ebből 139.100 ft volt a kézhez kapott nettó. Ez a bruttó bér 68.8%-a. 2019-ben 367.800 volt a bruttó átlagbér, ebből a nettó 244.587, ez a bruttó bér 66.5%-a. "- Ki mondott mást?Én arról írtam,hogy a minimálbér hány százaléka volt az átlagbérnek.Gondolom nehéz felfogni....
"A 36 és 41 %-ék a a minimálbér az átlagkeresethez viszonyított százaléka.
Tehát :
2003 és 20110 között a minimálbér az átlagkereset 34-35 %-a volt,míg ez jelenleg már a 41%-a."-Ezt írtam 9 óra 30 perc 58 másodperckor.Itt hozzá a link:
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qli041.html
Várom bocsánatkérésed...

Ekrü 2020.03.20. 10:16:48

@chrisred:
" Oké, elírtad, "-Ezt elfogadom bocsánatkérésnek.:))))

chrisred 2020.03.20. 10:20:19

@Ekrü: Azt tudod, hogy most egy globális járvány következményével érvelsz? Tavaly nyáron 410-420 forint körül volt az üzemanyag literje.

nemecsekerno_007 2020.03.20. 10:20:58

@Ekrü: Touché! 10 éve próbálják lázítani a népet, részben külföldi segítséggel sikertelenül. Valszeg sok tőkés csoport tyúkszemére lépett Orbán a patájával és ezt nehezen viselik. Ezek az okok és ezt csomagolják jogállamiság, sajtószabadság meg ilyen papírokba. A naív ballibák meg csak világbékét akarnak.

chrisred 2020.03.20. 10:21:09

@Ekrü: Én kérjek bocsánatot az elírásaidért? :)

Ekrü 2020.03.20. 10:21:27

@blah:
": te figyelj már, elpufogtathatsz még néhány féligazságot de azt vedd már észre, hogy mindenkinek messziről bűzlik, saját magadat hitelteleníted ezekkel..."Aha.Féligazság.Hát akkor számolj csak.Itt vannak az árak 2019-ig.
www.kisalfold.hu/gyor-es-kornyeke/mennyivel-dragult-a-kenyer-a-tej-vagy-az-etolaj-10-ev-alatt-2133271/
Itt pedig a minimálbérek 2020-ig:
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qli041.html
Nem kell mást tenni csak kiszámolni ,hogy mennyi kenyeret tudtál venni a minimálbéren anno és mennyit most.Az egész nem más mint általános iskolás matematika...

ursus artos 2020.03.20. 10:21:45

@Ekrü: inkább számolj magasabb benzinárral, mondjuk 450 Ft-al, de csak idénre mert az autópályákon annyiért lehet venni. A minimálbért a nettóval vedd figyelembe, mondjuk a 2008-asat. A benzinárban is a 2008-ast vedd figyelembe, de a legalacsonyabb árat. Akár hogyan is csűröd csavarod, az jön ki, hogy még a demokratáknak erősen lejtő pályával is több benzint lehet venni 2020 januárjában, mint a válság előtt 2008. áprilisában. De inkább ne pazarold erre az idődet, mert a demokratákat semmi sem tudja meggyőzni...

blah 2020.03.20. 10:24:58

@Ekrü: aha, mindenki kenyeret vesz meg üzemanyagot, ami persze egy forinttal nem volt drágább az elmúlt 10 évben. tudom nem volt infláció sem a ksh szerint már évek óta... te meg nem vagy birka.

chrisred 2020.03.20. 10:25:04

@nemecsekerno_007: De azok a gonosz tőkés csoportok biztosan nem azok a multicégek, akiknek biztosítja az olcsó magyar munkaerőt, és hogy
látástól mikulásig dolgoztathatja őket...

ursus artos 2020.03.20. 10:29:12

@blah: " aha, mindenki kenyeret vesz meg üzemanyagot, "
határozd meg te, hogy mi alapján történjen meg az összehasonlítás... Mindegy, csak egy konkrét adatot 2008-ból és ugyanezt 2020. januárjából. Csirkemell esetén megadhatod a két nappal ezelőtti 3000 Ft-os árat is. Mindegy, csak határozd meg a módszert!

Ekrü 2020.03.20. 10:29:29

@chrisred:
"Azt tudod, hogy most egy globális járvány következményével érvelsz? Tavaly nyáron 410-420 forint körül volt az üzemanyag literje. "-Azt tudod ugye ,hogy a 357 Ft-os EUR a globális járvány következménye?Szóval szerintetek az EUR-t a járvány alatt nézzük a benzinárakat pedig a járvány előtti időkből? Nem ezt hívják szándékos megtévesztésnek? Hááát,tudod...ez mindent elárul rólatok.
"Én kérjek bocsánatot az elírásaidért? :) "-Nem,hanem azért mert anélkül válaszoltál ,hogy elolvastad volna végig,hogy mit is írtam...

Ekrü 2020.03.20. 10:32:11

@blah:
"aha, mindenki kenyeret vesz meg üzemanyagot, ami persze egy forinttal nem volt drágább az elmúlt 10 évben."-Igazad van,lehet a hegedűtok árát kellett volna írnom,azt biztos sokkal többen vesznek. :))))))))
Az meg ,hogy nem volt drágább az elmúlt 10 évben miközben a minimálbér pedig jócskán nőtt az bizony a kormány munkáját dicséri.

Ekrü 2020.03.20. 10:34:02

@ursus artos: Így igaz. :)))))))))))))))))))))))

megvagyhadnagy 2020.03.20. 10:42:09

@ursus artos: Hagyjad. "Rosszabbul élünk, mit négy éve".

illaim 2020.03.20. 10:55:00

A fidess SA csürhéje megint vonyít ezerrel! Mert ezek nem látnak csak hisznek!
Egyszerűen nem vesznek tudomásul tényeket! A világbajnok 27%-os ÁFA, mert Magyarország jobban teljesít! Az 50 megemelt vagy új járulék és adó. refrén LOL A családi pótlék befagyasztása! refrén LOL
Az eü járulék +1 % pontos megemelésével az összes bejelentett dolgozó és alkalmazott a dupláját fizeti a leszavazott vizitdíjnak! Hurrá !refrén! LOL Ezek se számolni, se gondolkodni nem tudnak! Hisznek mint a tálibok! A kritikát nem viselik, önkritikára képtelenek! Ezek a nemzetünk sötét anyaga! LOL

nemecsekerno_007 2020.03.20. 11:08:46

@chrisred: Ez hihetetlen!!!! És még csodálkoztok, hogy a választók nem akarnak a hatalom közelébe ilyen akadékoskodó, okoskodó, kötekedő bandát?!?!? Még egy tyúkólat se bíznék rátok.
Mindenféle felelősség nélkül osztjátok az észt, miközben egy háztartás vezetése is gondot okozna nektek.
Nagyon érik a 2022-es 2/3, de az is lehet, hogy 4/5. Amíg nem tűnik el ez az ellenzék, addig nem lesz normális. Annyira gáz amit csináltok. Ha van egyfajta magyar embertípus, akkor ez az. Ilyen mentalitással nehéz lesz tudásalapú gazdaságra átállni, mert ennyi haszontalan okoskodót nem tudunk eltartani.

nemecsekerno_007 2020.03.20. 11:10:44

@illaim: Reménytelenül naívak vagytok. De nem is várjuk el, hogy a ballibák értsenek a gazdasághoz. Előbb egy szimpla háztartás vezetését kéne megérteniük.

chrisred 2020.03.20. 11:23:07

@Ekrü: Akkor keresd meg, hol és mikor érveltem a 357 forintos euróval. És ha nem találsz, akkor természetesen elvárom a bocsánatkérést, ahogy te szoktad. :)

chrisred 2020.03.20. 11:25:25

@nemecsekerno_007: "Még egy tyúkólat se bíznék rátok."

Ez kölcsönös, a nyugdíjkasszát meg végképp nem.

megvagyhadnagy 2020.03.20. 11:26:34

@illaim: Mi a véleményed, hogy a mai nap 7 forintot erősödött a forint?
Ja, értem.
Erre a válaszra vártam.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.20. 11:32:12

@Ekrü:
2010 átlagnyugdíj 97 ezer forint - 366 euro
2019 átlagnyugdíj 130 ezer forint - 393 euro és 330-as euroval számoltam

@nemecsekerno_007: Meddig "sűlyedsz" még? Uncsi. Te vagy aki nem érted a közgázt.

Ekrü 2020.03.20. 11:32:55

@chrisred: Igazad van ,te nyíltan tényleg nem írtad le, ezért megkövetés gyanánt kiszámolom neked hogy mennyi benzint lehetett venni 2010-es és a mai minimálbérből azzal a benzinárral számolva amit te írtál.:)))))))))))))))))
Tehát az általad közölt benzinár : 410-420 Ft.
2010 minimálbér: 73 500 Ft
1 havi minimálbérből 179-175 liter benzint lehetett venni.

2020 minimálbér: 161 000 Ft
1 havi minimálbérből 392-383 liter benzint lehetett venni.

Úgy látom nagy fölénnyel nyert az Orbán kormány. :)))))

ursus artos 2020.03.20. 11:41:23

@illaim: " A világbajnok 27%-os ÁFA, mert Magyarország jobban teljesít! " Nem, mert jobban teljesít, hanem azért, mert olyan az adózás szemlélete, hogy a munkából szerzett jövedelmet kevésbé, a fogyasztást jobban adóztatja. A magas áfa ellen lehet védekezni: egy kiló kenyér helyett csak felet veszel. Egyébiránt a demokraták 5%ponttal növelték az ÁFÁ-t a nácik csak 2%ponttal. Oké, a demokraták előtte csökkentették. Szóval legyen e tekintetben 2:1 a demokratáknak...

"Az eü járulék +1 % pontos megemelésével az összes bejelentett dolgozó és alkalmazott a dupláját fizeti a leszavazott vizitdíjnak!" Közben a munkaadók eü hozzájárulásának mértéke jelentősen csökkent. Most nem jut eszembe hány százalékról - talán 22 - és az sem, hogy pontosan mennyire 18,5 talán. Az így felszabadult pénzt bérfejlesztésre költötték.
"Ezek se számolni, se gondolkodni nem tudnak!"
Ha te mondod biztosan így van...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.20. 11:43:27

@Ekrü: Eléggé hiteltelen vagy, hogy a 2010-es benzint árával, meg a 2019 benya árával számolsz.
A Brent 79 dollár volt 2010 májusában, most 28 dollár.

chrisred 2020.03.20. 11:55:06

@Ekrü: Erre pedig már egyszer leírtam, hogy a minimálbéresek öröme nem egyenlő az egész ország örömével. Legalábbis addig, amíg lobotómiát nem végeznek az ország összes magasan képzett munkavállalóján, hogy a betanított munkák is kihívást jelentsenek a számukra.

Emmett Brown 2020.03.20. 11:55:38

@Ekrü: akkor most ugyanezt NETTÓ minimálbérrel ha lehetne kérni.

Ekrü 2020.03.20. 11:56:13

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Az átlagnyugdíj alakulása mindig a befizetett nyugdíjjárulékoktól függ.Magyarán ki mennyi járulékot fizetett annak arányában kapja a nyugdíjat.Nem az Orbán kormány hibája,hogy a 80-90-es években az emberek nem fizettek maguknak nyugdíjjárulékot,vagy csak minimálbér után,hanem az akkori kormányoké.Amiért ő felelős az az ,hogy mennyi volt az elmúlt években a nyugdíjemelés aránya a Szoci-SZDSZ kormányokhoz képest.Kétlem,hogy veszítene.
Most el kell mennem,de kb 2 óra múlva vagyok és utána fogok keresni.Mint ahogy le fogom ellenőrizni azt is amit te ideírtál,mert ugye messziről jött ember azt mond amit akar,te meg valamiért elfelejtetted linkkel alátámasztani a mondandód.
"Eléggé hiteltelen vagy, hogy a 2010-es benzint árával, meg a 2019 benya árával számolsz. "-
https://holtankoljak.hu/arvaltozasok-én ezt 2020 márciusinak nézem... :)))) Értő olvasás pls.

chrisred 2020.03.20. 11:58:10

@ursus artos: "A magas áfa ellen lehet védekezni: egy kiló kenyér helyett csak felet veszel."

Ja, meg csak a fél lakásban fűtesz, mint a nyugdíjasok. Akik ugyan nem fizetnek szját, de a magas áfából ugyanúgy kiveszik a részüket.

Ekrü 2020.03.20. 12:02:57

@Emmett Brown: Megkeresed a neten 2010-es és a 2020-as nettó minimálbér összegét és kiszámolod.Általános iskolás matematikai számítás,sok ész nem kell hozzá.Hidd el az Orbán kormány még úgy is toronymagasan nyerni fog. :))))))

HaD 2020.03.20. 12:08:44

T. Cikkíró! Egy hete próbálom megtudni azt amit az első mondatában leírt...hogy hova lettek a migráncsok??? Ez csakis azért érdekelne mert még nemrég azzal volt tele a padlás hogy 100 ezrek indultak el felénk(most meg 100 ezrek lesznek munka nélkül:))...és ezekkel mi lett??? 1xűen nem érdekel senkit rajtam kívűl:)??? Mint mond erről a nagy megmondó??? Vagy semmit??? És ha lecseng a járvány sztori akkor újra támadnak majd??? Ez valami fair play játék a migráncsok részéről??? Most hogy járvány van ők is megálltak féluton??? De hol??? Lszi lszi mindja már meg valaki!!! Mert aztán még azon kapom magam hogy rémhírterjesztés volt ez...ki is mondta hogy itt vannak megint a nyakunkon??? Ő most hol van ???

HaD 2020.03.20. 12:18:25

varga "úr" vízióját hogy 100 ezer vagy több százezer(most akkor mennyi??) munkanélküli lesz azt mire alnapozta??? Mely ágazatok és miért fognak ilyen számot produkálni?? A miért főleg azért érdekes hogy hogyan is sikerült az emút 30 év politikai elitjének olyan gazdaságot létrehozni ami ezt (a nem is tudjuk pontosan mit....ez volt az első kérdésem:))fogja eredményezni...pl. hogyan alakul a belső fogyasztás és az export import arány csak úgy nagyvonalakban ami ennek a járványnak köszönhetően romló irányba megy át?? Talán jobban megérthetné a hülye magyar hogy mire is játszottak itt 30 éven át....talán:)....az utóbbi harminc nap ,hogy a cikk címéhez kapcsolódjak ugyanis ennek szoros következménye...és nem ballib meg fidess kérdés mert a kettő az egy egyszerű szereposztás amit még anno pozsgaiék találtak ki nekünk ámuló bámuló magyar gojoknak....a módszerváltás hozadéka az amivel most majd módszeresen szembesítenek bennünket a nagyságos vitézlő "urak"...

n3spr3ss0 2020.03.20. 12:38:32

@blah: Meg háromszor annyiba kerül egy lakás, mint akkor.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2020.03.20. 12:47:55

A fidesznyik csürhe azért él ma jobban, mert most hasznoszíthatja azt a pozitív tulajdonságát, hogy segget nyalva, lopva csalva gazdagszik. Ezt korábban nem tehették meg szegénykéim, csóróbbak is voltak. Akik meg korábban, 2010 előtt jól éltek, most is jól élnek, mivel ők nem a seggnyalásból, hanem a tudásukból élnek. Viszont nem tetszik nekik az, hogy a fidesznyikek erkölcstelenül lopnak és segget nyalva, tudás és teljesítmény nélkül, pusztán a geci faszának szopkodásából, milliárdosra gazdagszanak.

s 2020.03.20. 14:15:44

@megamovieboy: ÖŐŐ ... . . öő . .őÖő ... Szárnyal a forint! Most mondjuk éppen elrepült, de legalább szárnyal.
Azért a napi.hu is beszarás, gyerekek. Ezt írják:

Mi történt? Hirtelen durván erősödik a forint
Több mint 6 forinttal lett olcsóbb az euró nyitás után.
Herman Bernadett

Bernikéből jött ez mind ki 2020. március 20. péntek, 09:19 -kor. Fasza!
Te, Bernike, arról mi a bánatos kutya faszáért nem írsz, amikor felbaszódott 330 -ról (az sem kevés) egészen 359 -ig? He? Akkor hallgattok, mint szar a fűben. De most azért durván erősödik. A recskabajnok buzeráns apátok fasza erősödik durván, baszod. Bajnai alatt 278 volt, te szerencsétlen vadbarom. Az mnb-nek nincsen árfolyam célja, csak inflációs célja van. Ezt meg a matolcsy és a nagymárton duó bírta kifosni magából egészen eddig. Gyerekek, ti mégis hova jártatok, baszod? Az iskola mellé? Biztosan nem, mert oda még annyi információ is kiszűrődött volna, hogy egy olyan nyitott gazdaság, mint amilyen Magyarországé is, pár hónap alatt követni fogja az inflációban azt az elmozdulást, amit az árfolyamban lehet tapasztalni. Sebaj, baszod! A gyenge forint jót tesz a gazdaságnak, igaz -e? Most majd tesztelheted az unorthodox elméletedet. Ameddig hagyják neked, hülye gyerek. Illúzióid minden estre ne legyenek. Már csomózzák nektek a köteleket, amikkel fel lesztek lógatva a lámpavasra. Buzibaszó, gecinyaló, gyengeelméjű, faszszopó senkiháziak.

nemecsekerno_007 2020.03.20. 14:20:15

@chrisred: Kapaszkodj meg! Ránk van bízva. Nektek csak az okoskodás jut. Persze csinálhatnátok hasznosat is, de nem csináltok.

nemecsekerno_007 2020.03.20. 14:24:40

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Egy másik blogban írtál valamit amivel egyetértettem, de bem mertem megírni :)))))))
A hiteltörlesztőkkel kapcsolatos kb. az, hogy Varga Mihályék jól kezelik.

s 2020.03.20. 14:30:26

@clemens: "Megosztok egy nagy titkot: csirkemell filé nélkül is van élet! "
Főként, ha csirke vagy. Sőt, akkor igazán élet az élet, ha éppen nem filéznek ki.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.03.20. 14:34:43

@s: Ha túl tudsz lépni a gyűlöleten, akkor esetleg nem hadakoznál ésszerű tények ellen. A gyenge forint kedvez a hazai gyártásnak, munkahelyeket és töblet adóbevételt, azaz költségvetési töbletet eredményez. Erősíti a hazai termelést, szolgáltatást és csökkenti a munkavállalók kiszolgáltatottságát, növeli a béreket.

s 2020.03.20. 14:34:48

@nyerafidesz: "tíz év alatt a duplájára emelkedett jövedelmekből"
Árfolyam, infláció. Te fasz! Kurvára csak a faszod nőtt, nem a reáljövedelmed. A multik röhögnek a markukba, mert a kibaszott magyar béremelést ennél jobban megúszni nem is lehetett volna. Dollárban, euróban szinte ugyan az, mint volt. Szotyihéjat kapsz, hülye gyerek. Vagyis forintot.

s 2020.03.20. 14:40:03

@megamovieboy:
"A gyenge forint kedvez a hazai gyártásnak"
Nem. Ilyen mértékben már inkább káros.

"Erősíti a hazai termelést"
Nincs hazai termelés. A multik munkahelyeiből jön a pénz. Jövedelem is és adó is. A költségvetés fingani sem tud ezek nélkül.

"növeli a béreket"
Mássz ki a napfényre a tapéta alól! Először csak napszemüvegben, nehogy megvakuljál.

s 2020.03.20. 14:47:15

@Ekrü: Jóember, parkettán van az olaj ára. :-) Számold az aranyat inkább, én csak arra költök.

chrisred 2020.03.20. 14:52:25

@nemecsekerno_007: Ha valamilyen politikusféle vagy, akkor jobb, ha eszedbe vésed, hogy mi voltunk, akik rátok bíztuk, mert a mi pénzünk. És lehet, hogy most nincs módunkban elszámoltatni benneteket, de alakulhat úgy, hogy szorult helyzetbe kerültök. Szóval úgy élvezkedjetek a közpénzen.

s 2020.03.20. 14:52:27

@Ekrü: @nemecsekerno_007: Nem eurót veszünk, hanem árukat. Ha ez nem világos teljesen, akkor kenjél meg egy bankjegyet fémpénzzel, és reggelizzed meg. Jó étvágyat.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.03.20. 14:53:07

@s: A hasonló helyzetű országokban szintén romlott a pénz, ez nem a kormány sra.
De van hazai termelés, a munkavállalók nagyobb része dolgozik magyar vállalkozásoknál. Ezeket kell erősíteni.
A versenyszektorban jelentősen nőttek a bérek.

s 2020.03.20. 14:56:33

@Ekrü: A kutya faszát sem érdekli a minimálbér. A medián kereset érdekel. Az, hogy a minimálbér ehhez közelít, az csak azért van, hogy a "megoldjuk okosba'" hazai kkv. nagymenőket megpróbálja kicselezni az adóhatóság.

s 2020.03.20. 15:08:01

@megvagyhadnagy: Okés, de honnan, te baromállat. Mert felszökkent 359 -re előtte. Akkor néma kuss. Lejjebb ment 350 -re. Dobpergés, harsonák, és egymás faszának kiszopása tortadobálás közepette.
Lényeg a kiegyensúlyozott kommunikáció. Az nagyon fontos.

s 2020.03.20. 15:12:49

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Öregyanyám csak eurót zabál. Foga mondjuk nincs, a bankjegyeket nehezen nyeli le, mert nem nyáladzik eleget, de a fémpénzt egybe benyeli. Rosszabb bazdmeg, mint egy jegyautomata. Ha megrugdosod, akkor sem adja vissza. Ha megszorulunk levágjuk, baszod.

s 2020.03.20. 15:17:09

@Ekrü: Te minlmálbárbérét nyomod? Eléggé szerencsétlen egy fasz lehetsz, öregem. Ennél már akkor is jobban járnál, ha kimennél a Klauzál térre szájharmonikázni, esténként meg beállnál egy kukába és kiszopnád az arra tévedő külföldi turisták faszát.

s 2020.03.20. 15:23:53

@HaD: "100 ezrek indultak el felénk(most meg 100 ezrek lesznek munka nélkül:))" Ezek ugyanazok. Nincs itt semmi látnivaló, kérem táguljanak!

s 2020.03.20. 15:35:35

@megamovieboy: "a munkavállalók nagyobb része dolgozik magyar vállalkozásoknál. Ezeket kell erősíteni."
Kontraszelekció. A jól menő vállalkozások pénzét odaadod a gyengén teljesítőknek. Ez nem szolidaritás, hanem a gazdaság gyengítése. A szolidaritás az , amikor az elesett, nélkülöző EMBEREKNEK adsz a jó gazdasági teljesítmény eredményéből.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.03.20. 15:46:26

A gyenge forint már önmagában erősíti a hazai gazdaságot, védi a külföldivel szemben. A versenyelőnyt a hazai fog élvezni. Ha soha nem lesz megtámogatva a magyar tulajdonú gazdaság, akkor örökkl a külföldiek profitját fogjuk kitermelni.

s 2020.03.20. 16:15:46

@megamovieboy: Jól van, bazdmeg. Hülye vagy. Lehet, - bár ezt még orvosilag igazolni kell - hogy ez védelmet jelent a koronavírussal szemben. Ez simán lehet, tekintetbe véve a magyarországi fertőzöttek számát. Ha ez igaz, akkor én nem vagyok szerencsés helyzetben. Bár eddig sem voltam, ennyi hülyével körülvéve.

nemecsekerno_007 2020.03.20. 16:48:28

@chrisred: Elszámoltatni. Ugyan már! Hány éves is vagy te királyfi. Az Apró-családot is el kéne számoltatni.
Vagy várunk még 8-10 évet és akkor már Lázár meg Orbán gyereke is szalonképes mint Dobrev Klára.

Ennyi. Nem vagyok politikus, sose dolgoztam a közszférában. Én inkább pénzeltem a politikusokat.
De ezek a mostaniak eddig a legjobbak. Amúgy meg nincs olyan, hogy közpénz, azt csak az állam használja és újraosztja. Eddig ez a kormány az amelyik legjobban osztja újra és nem hitelből finanszírozott fogyasztás folyik csak.

nemecsekerno_007 2020.03.20. 16:51:53

@s: Egyéb építő komment?!? :)))))))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.20. 17:24:07

@megamovieboy: " töblet" - kétszer is leírtad. Az már biztos hogy nem vagy tanult ember.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.03.20. 17:28:04

@Ekrü: Olvasni sem tudsz. A benya ár a világpiaci olajártól is függ és abban qrva nagy különbség 2010 és 2020 között.

s 2020.03.20. 17:38:33

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Srácnak nincs igazán IQ többlete. Sor végén állt, amikor az észt osztották, aztán neki már nem jutott.

s 2020.03.20. 17:40:56

@nemecsekerno_007: "De ezek a mostaniak eddig a legjobbak." Én is ettől félek. Csak nehogy igazad legyen.

s 2020.03.20. 17:46:50

@nemecsekerno_007: "Amúgy meg nincs olyan, hogy közpénz, azt csak az állam használja és újraosztja."
Amúgy meg olyan sincs ám, hogy a te pénzed, azt csak én használom és újraosztom. Akkor baszol rá, de rettenetesen, ha a végén egy kurva fillért nem látsz belőle. Ahogyan magamat ismerem, nincsen semmi okod a reménykedésre, baszkikám. Eliszom, elkurvázóm, elnarkózom, te pedig mehetsz pityeregni a jó kurva anyád köténykéjére.

nemecsekerno_007 2020.03.20. 18:11:07

@s: Az, persze. Nem fogsz te kurvázni, se drogozni. Azzal leszel elfoglalva, hogy kibírd pénzzel a 2 hónapot, utána meg a fél évet.

s 2020.03.20. 18:26:11

@nemecsekerno_007: Ne magadból indulj ki, majomarc. van egy valag pénzem, amihez kurva gyorsan, ingyen tudok hozzájutni, és egy másik, nagyobb valag pénzem, amihez kell pár nap, és esetleg valamennyi anyagi veszteség, hogy kiszálljak a befektetésekből. Egyikre sem lesz szükségem, mert geci jól meg vagyok fizetve az otthon végzett munkámmal. Ráadásul most, hogy a népeket hazaterelték, még nagyobb szükség van rám, mint annak előtte.

nemecsekerno_007 2020.03.20. 18:31:44

@s: Akkor meg mit rúgózol a kormányon?! Nincs senki akin rúgózhatnál?! Azt legalább még élveznéd is. Mert amibe beleízzadsz és nem is élvezed, az már munka.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.03.20. 19:39:15

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Előnybe kerül a hazai termelés a drágább import miatt, de az exportot is segíti, mert az meg olcsóbb lesz. Ezek miatt külföldről jobban megéri tőkét fektetni ide, ami munkahelyeket jelent.

chrisred 2020.03.20. 21:17:50

@megamovieboy: Az nyilvánvaló, hogy a multiknak miért kedvező a gyenge forint.

nemecsekerno_007 2020.03.20. 21:44:31

@megamovieboy: Ideális helyzet a gazdaság felpörgetéséhez, remélem megerősödve jövünk ki belőle és elhajtjuk az ellenzéket a Gyurcsány véreres f@szára.

s 2020.03.21. 00:18:06

@nemecsekerno_007: A kormányon nem azért rugózom, mert szarul élek. Sőt, az intézkedéseik még hozzá is tettek az anyagi gyarapodásomhoz. Szóval nincs összefüggés ezek között a dolgok között. Már a szocik alatt is jól ment a szekér. Tudod miért? Mert ami az én fejemben van, az sokat ér bármikor, bárkinek. Viszont nem vagyok olyan, mint annyian mások, akiket lábon vettek meg, mint a gabonát. Amazok úgy okoskodnak, hogy ha nekik jó, akkor azért jó, mert a fidesz jó. A fidesz által megvett értelmiségiekre célzok. Mert az egyszerűbb népek beszopták a bucifaszt. Ők két csoportot alkotnak. Az egyik rész túlságosan hülye ahhoz, hogy felfogja, hogy mi is történik vele. Ezeket simán átbasszák valami szar rablómesével a migránsokról, gonosz multikról, meg ilyesmikről. Lényegében mindegy is, hogy mivel, de elterelik a figyelmüket arról, hogy szar az oktatás, az egészségügy, nem jutnak munkához és geci sokat fizetnek a boltban. Aztán van a másik rész, ők nem annyira hülyék. Nekik lepottyant a gumitantusz, hogy valami itt eléggé el lehet baszva és igazából az ő faszukkal kaszabolják a csalánmezőt lefelé. Ennek megfelelően rühellik ezt a kibaszott kormányt, mint a szart. Nos, velük több rokonságot érzek, mint a saját anyjukat két fillérért szájba baszó (látszólag) értelmiségi faszszopókkal. Habár magam is az értelmiségi körbe lettem sorolva, kizárólag csak foglalkozás típus szerint. Néhányuk kivételével semmi közös nincs bennük velem.

s 2020.03.21. 00:27:03

@chrisred: Az is nyilvánvaló, hogy az mnb-nek miért. Csak most éppen kiszaladtak a vonalból. A népek rájönnek, hogy mi mennyi és simán rájuk gyújtják az épületet. Nehezen leplezem, hogy alig várom. Ideje volna már megszakítani valahogy ezt a balfaszkodást. A vargamisi már be van szarva rendesen. Fél a kis geci a karóba húzástól, hogy a buzi seggén egy izzó vasdárdát tolnak fel. Szerintem az volna a legjobb, ha beröffentenék azt a kibaszott helikoptert és meg sem állnának Bogotáig. Persze nem akarok tanácsot adni ezeknek a tanult embereknek. Jobb volna, ha maguk jönnének rá.

s 2020.03.21. 00:32:00

@nemecsekerno_007: Álomvilágban élsz, nemecsekerno_007. Tudod mi pörög fel? Az olívaolajjal bekent makkod hegyére helyezett búgócsiga, az pörög fel, baszod. Más országok lezuhannak a parkettára, de szerintem mi a födémet is átszakítjuk. Jó, ha a pincében megállunk valahol.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.03.21. 03:22:06

@chrisred: Csak azoknak a multiknak kedvező, amelyek itt termelnek. Akik behoznak árut azoknak, ha van itteni versenytársuk, akkor kedvezőtlenebb. Nyilván, ha nincs akkor esetleg jó lehet nekik, de ezt az első esetek kompenzálják, azaz az exportunk, meg a plusz munkahelyek.

chrisred 2020.03.21. 05:18:50

@megamovieboy: Nem nekünk lesz exportunk, hanem a betelepedő multinak, és munkahely ugyan lesz, csak normális fizetés nem, mert elinflált forintban kapják.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.03.21. 05:47:49

@chrisred: A telített munkaerőpiac béremelkedést generál. A forint meg hiába van elinflálva, ha itthoni dolgokra költünk, azt nem érinti, mert nincs átváltás, azaz árfolyamveszteség. Éppen ezt kell erősíteni, a hazai gazdaságot, abból lehet majd saját export.

chrisred 2020.03.21. 06:28:04

@megamovieboy: A telített munkaerőpiac munkaerőáramlást generál, jönnek az ukránok, vietnamiak stb., akiknek az elinflált forintban kapott fizetés is megfelel.

"A forint meg hiába van elinflálva, ha itthoni dolgokra költünk, azt nem érinti, mert nincs átváltás, azaz árfolyamveszteség.

A multinak csak azt éri meg itthon olcsóbban árusítani, amit külföldön nem tud eladni. Ezért a magyaroknak továbbra is a gyenge minőségű termékekre, és a Kínában még olcsóbban előállított árukra lesz pénze.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.03.21. 07:07:17

@chrisred: Így van! Minden rossz, egyre rosszabb lesz és a végén mind meghalunk. Az is baj, ha magyarok mennek nyugatra és az is ha keletebbről jönnek ide európaiak. Ehhez kell a telített munkaerőpiac, ami emeli a béreket és egy szint felett már nem lesz érdemes nyugatra menni dolgozni és nem kell keletről hívni vendégmunkásokat. Tíz éve az osztrák aldi fizetése álom volt, de ma már nem érdemes érte kimenni. Ugyanez igaz a termékekre, ahogyan nő az országban levő pénz mennyisége, úgy lesz nagyobb a fizetőképes kereslet a minőségi termékekre.
Az a logikád, hogy ami nincs, az nem is lesz. Semmi nem változhat. De ez nyilvánvaló tévedés.

chrisred 2020.03.21. 07:51:30

@megamovieboy: Ez nem logika, hanem tapasztalat.

"Tíz éve az osztrák aldi fizetése álom volt,..."

És eljutottunk oda, hogy a magyar Aldiban dolgozó árufeltöltő fizetése is álom egy magyar ápoló, óvónő vagy magyar kkv-nál dolgozó szakember számára.

chrisred 2020.03.21. 07:53:08

@megamovieboy: "Ugyanez igaz a termékekre, ahogyan nő az országban levő pénz mennyisége, úgy lesz nagyobb a fizetőképes kereslet a minőségi termékekre."

Ha a mennyisége nő, az értéke meg csökken, akkor ez nem történik meg. Hiába volt az országban valamikor egymilliárd millpengős bankjegy is, ha semmit nem ért.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.03.21. 08:15:11

@chrisred: Azért azt te is be tudod látni, hogy a versenyszektorban kell előbb a béreket emelni és csak utána az államiban...
Akkor értsd országban levő tőke mennyiségének vagy az országban levő pénz értékének, ahogy tettszik. Amúgy a szövegkörnyezetből világos lehetett volna, hogy nem a bankjegynyomtatásról van szó.

chrisred 2020.03.21. 08:33:02

@megamovieboy: Nem látom be. Az Aldi számára nyilvánvalóan előnyös, hogy az ország szinte teljes munkaerőállományából tud válogatni, de az ország lakossága számára a humán közszolgáltatások elértéktelenedéséhez vezet.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.03.21. 08:37:48

@chrisred: Ha a multik többet kénytelenek költeni a magyar munkaerőre, akkor több pénzt hagynak az országban, amiből nagyobb belső kereslet, több adóbevétel lesz. Na, ebből a többletbevételből lehet emelni az állami szektorban béreket. Ezt nem tudod megkerülni. A nincsből csak eladósodással lehet béreket emelni, aminek a kamatjait mi fizetnénk meg. Lásd Medgyessy kormány ténykedését!

nemecsekerno_007 2020.03.21. 14:19:33

@s: Ámen. Nagyon ráérhetsz ha így tudsz jósólgatni.

chrisred 2020.03.21. 15:30:59

@megamovieboy: Nem lesznek kénytelenek többet költeni, csak az inflálódó forintban, euróban talán még jobban is játnak. Pont az a gond, hogy nem nő a kereslet, hiába nő a nominálbér, vásárlóerő-paritásban továbbra is az Unió sereghajtói közé tartozunk. Mi van a Medgyessy kormánnyal? Pont azt csinálták, amit mondasz, a közalkalmazotti bérek emelésével növelték a belső fogyasztást, ami növelte a versenyszféra bevételét és az adóbevételt is.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.03.21. 15:57:20

@chrisred: Nem 'kénytelenek' többet költeni, hanem van miből. Egyszerűen az, hogy nem javultak volna az életkörülmények nem igaz. Elég csak megnézni mennyivel nőtt a használatban levő magángépjárművek száma!
Nem akarod megérteni, hogy amit a 8 év baloldali kormányzás csinált, az gazdasági válság nélkül is súlyosan lerombolta a gazdaságot. Hazai ipar nélkül elköltött pénz kiáramlott az országból, ezért rendült meg a gazdaság még a válság előtt. A közalkalmazotti bérek emelésére nem volt fedezet. Megint mondom, hazai ipar hiányában külföldiek profitáltak belőle, ez okozta 2 éven belül a gazdasági visszaesést. A versenyszféra béremeléseit a piaci viszonyok kényszerítették ki.
Röviden a baloldal ténykedéséről: pénzosztás hitelből, amivel már rövidtávon is a külföld jár jól, hogy hosszabb távan a kamatokkal kelljen visszafizettetni az emberek kárára. Emiatt visszaesett a gazdaság, csökkentek a bevételek, nőtt a munkanélküliség. Jött a hatalmas államháztartási hiány. Ezt újabb privatizáviókkal tömték be, amitől megint gyengült a hazai kézben levő gazdaság. Persze ez nem volt elegendő, ezért megszorító csomagokat hoztak, ami megint csak rontott a helyzeten. A végén pedig óriás hitelt vettek fel hírhedt spekuláns cápáktól. Gyakorlatilag így adták át a gazdaságot. Bajnai legalább az államháztartási hiányt ledolgozta. De a munkanélküliség, a lerombolt hazai kézben levő gazdaság, a munkanélküliség és a megahitelek itt maradtak.
Hogy ezeknek a hatásait a FIdeszen kérik számon azok akik ezt elkövették, annak oka, hogy becsapják a mai 30 év alattiakat. Meg amúgy pimaszság.

chrisred 2020.03.22. 05:47:14

@megamovieboy: "Ha a multik többet kénytelenek költeni a magyar munkaerőre," vs "Nem 'kénytelenek' többet költeni, hanem van miből." Most döntsd már el, hogy kénytelenek költeni, vagy jópofaságból teszik, mert van miből.

Ha neked a gépjárműállomány száma mérvadó az életszínvonalban, akkor a KSH adatai alapján be kell látnod, hogy az elmúltnyolcév, meg a diadalmas tíz év között nincs nagy különbség az emelkedésben.

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode006b.html

A közalkalmazotti béremelésre volt fedezet, semmi nem igazolja, hogy külföldi hitelekre lett volna szükség.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2020.03.22. 08:17:19

@chrisred: A statisztikád minden sora az állításomat igazolja.
Harmadszor írom, a multik a telített munkaerőpiac miatt kénytelenek több bért adni.

chrisred 2020.03.23. 06:10:03

@megamovieboy: "A statisztikád minden sora az állításomat igazolja."

Akkor bizpnyára közel áll egymáshoz az álláspontunk, mert szerintem azt bizonyítja, hogy ballib, ner egykutya.

"Harmadszor írom, a multik a telített munkaerőpiac miatt kénytelenek több bért adni."

Ha sokszor leírod, attól még nem válik igazzá. A multik a helyi bérszínvonalhoz kénytelenek igazodni. Mivel náluk eleve többet lehet keresni, mint az állami szférában vagy a kkv-knál, nincs rászorulva, hogy magasabb bért adjon. A munkaerőhiányon meg nem segít, ha több bért ad, inkább a vendégmunkások behozatalával oldja meg.
süti beállítások módosítása